Hösten är mysig

Idag har jag och mamma varit på tippen och slängt massa skräp, bl.a elektronik, batterier, mattor m.m. Mamma gjorde det mesta jobbet och min uppgift var att köra bilen. Har också varit på bilbesiktningen och bilen blev underkänd och det räknade jag nästan med. Det var inga större fel, så det ska nog inte bli så dyrt att fixa.

Mår fortfarande inte bra, den bästa tiden på dagen är dom två första timmarna på morgonen eller senare på kvällen. Det är då jag passar på att gå ut lite längre med Viggo. En sak som är tydligt med att jag slutat äta medicin och det är att jag kissar hela tiden, flera gånger varje natt och det är tydligen normalt då kortisonet har gjort att jag samlat mycket vätska i kroppen som nu vill ut. Blev lite orolig för att jag fått diabetes, då det kan utvecklas av just kortison.

Katrin ringde och berättade att hon har sagt upp sig och ska börja på ett nytt jobb. Jättekul för henne, men det känns trist att hon ska sluta.
Wicki var här och hälsade på igår, det var trevligt och vi åt goda mackor med äggröra. Synd att man inte bor närmare sina vänner, så man kan spontanträffas lite oftare.
Imorgon ska Kungen och Silvia komma till Alingsås och besöka gården där mamma bor, undrar om hon kommer se dom från köksfönstret. Dom ska kolla in hur renoveringen går med huset bredvid och där det renoveras på ett uppmärksammat och energisnålt sätt. Snart måste mamma flytta till en evakueringslägenhet i ett halvår och sen bestämma sig för om hon vill flytta tillbaka till samma lägenhet. Hyrorna blir väldigt dyra, då renoveringen räknas som nyproduktion.

Idag fick Viggos mamma en ny kull med valpar, det sista jag hörde var att det kommit fyra stycken, två av varje, spännande!
Vad jag gillar hösten! Fina färger, lagom kallt och man kan äntligen börja tända ljus. Jag har ett stort förråd med olika ljus och det är alltid lika roligt att gå dit och välja ut ett nytt. Färg, doft, storlek...

Kommentarer
Postat av: Annica Borg

Som det ser ut nu så är tre valpar tingade. Ska du slå till på den sista lilla gossen?



Annica

2008-10-09 @ 08:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0