Märkligt!


Häromdagen slocknade mitt modem hemma och då fösvinner ju möjligheten att komma ut på det kära internet. Ringde min ISP (Glocalnet) och kollade om dom kunde bistå med ett nytt, eftersom jag har använt ett eget modem. Jodå, dom skulle skicka ett trådlöst modem med inbyggd router gratis, fraktfritt och med prioriterad post. Snacka om service! Synd bara att det inte hände lite tidigare, så jag slapp köpa min relativt nya router för 700 kr.

Trodde också min bärbara dator var trasig sen en tid tillbaka och har inte orkat felanmäla den, så den har stått oanvänd och samlat damm. Sen kom jag på att jag för säkerhets skull borde kolla ett annat eluttag och se om den startar och visst gjorde den det! Märkligt!

Märkte i morse att min mobil inte tar emot laddning, men kontakten i mobilen funkar ändå när man lyssnar på ljudbok eller vill överföra filer till datorn. Jag har också provat olika laddare. Märkligt igen!

Igår när jag skulle köra min bil så lät det jättekonstigt, som att det var något som släpade i marken ungefär som när avgasröret är på väg att ramla. Besiktigade i fredags och allt gick bra, så det kan ju inte vara något sånt. Körde lite sakta och tvekade på om jag skulle våga åka till Maxi och handla, men strax efter så slutade ljudet. Märkligt igen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0