Helgen i Stockholm

Då var man tillbaka på jobbet igen efter två veckors semester. Jag har ju varit i Sthlm i helgen med Camilla och där var det utgång 3 kvällar i rad och det är jag verkligen inte van vid. Som tur är gick det realtivt lugnt till fre-lör, men torsdagen var det klackarna i taket. :-)
Vi åkte vid 11-tiden och kom upp på eftermiddagen. Installerade oss i lägenheten som vi lånade av en Camilla kände. Den låg precis vid Globen, så det var väldigt nära stan och enkelt, eftersom t-banan låg utanför dörren. Träffade Anders och Jan på restaurang Grogg på Skånegatan (söder) där vi åt och drack gott. Sen tog vi en taxi in till stan där vi hamnade på Solidaritet och Village. Vi var ute tills det stängde och sen blev det efterfest på Roslagsgatan hemma hos Jan. Kan berätta att jag inte var så hemskt pigg dagen efter. 
Fredagen var lite kaotisk, vi hade först ett bord på Utekompaniet, men sen var det någon som fick för sig att vi skulle vidare och vi stod på listan till Sturekompaniet, för därinne var Peter, men vi fick ingen chans att ens säga det till vakterna, då det var kaos utanför. Sprang mest runt till alla uteställen och försökte komma in, men det var fullt överallt. Det var sjuuukt mycket folk denna dag, då Sthlm firade datumet 080808. Enormt fyrverkeri som vi hade perfekt utsikt från i vår taxi när vi åkte Katarinavägen ner. Som sagt, kvällen började bra, men slutade i tristess då vi bara stod i kö, så vi åkte hem igen till lägenheten och la oss.
På lördagen hann jag träffa pappa, Bing och småsyskonen, det var trevligt. Vi träffades och åt på Mc Donad´s på Sveavägen.

Lördagskvällen åkte vi in till stan och träffade en bekants bekant på stället "Hotellet" på Linnegatan (Östermalm). Peter och Jan-Rune som vi träffade i Båstad nyligen var på bröllop på lördagen och ville vi skulle umgås med Jan-Runes norska kompis Marius så länge. Det framkom senare en lite pinsam historia och det var att Peter gett Marius 1600 kr som han skulle betala middag till mig och Camilla för på "Hotellet", men när notan kom in, så säger Marius att han inte har fått rätt kort med sig från Norge och att han inte hade täckning. Vi fick betala för oss och eftersom det var ett finare ställe så gick ett glas vin på hela 105 kronor. När vi sen möter upp Peter och Jan-Rune på Village, så frågar Peter mig om vi hade fått en fin middag och jag sa att vi betalat för oss och att han även snålåkt taxi med oss. Då kommer det fram att Peter gett honom pengar och jösses vad pinsamt. Dagen efter berättar Peter att han frågat Marius vad han bjudit oss på för trerättersmiddag och då säger han: -JAG KOMMER INTE IHÅG! (Vad säger man om sånt beteende??)

Celine hade skött sina tre föräldrafria dygn perfekt, lite sent i säng, men hemmet var städat när jag kom hem och det kändes jättebra. Hon och Matilda hade gjort tacos och glömt stekpannan med köttfärs i på köksbordet och då passade Viggo på att glufsa i sig allt och följden blev att han blev dålig i magen av all krydda såklart. Nu har han spytt hela kvällen, hoppas det ger med sig snart, han verkar ha en känslig mage.

Fler bilder från helgen finns på Facebook.


Jan, Anders o Camilla inne på Utekompaniet


Skål!


Så här nära Globen låg lägenheten.


Jag och pappa.


Fredrik koncentrerar sig på sin Happy Meal-leksak


William sitter och funderar.


Camilla redo för fest på lördagen.


Vimmelfotograf för Sthlmsfinest.com, tyckte det var rättvist att vi fotade tillbaka.


Här är bilden som fotografen ovan tog.


Här är jag med servitören Johan och Marius som inte hade pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0