Borås lasarett


Har varit och hälsat på Angelie idag på Borås lasarett där hon har legat i nästan 2 veckor. Glädjande så fick jag se en ganska pigg tjej och hon får troligtvis åka hem imorgon. Vändningen kom igår då hon opererade bort en cysta som var fylld med 1,3 liter vätska!!! Hon hade inte märkt den mer än att hon haft lite ont i ryggen. Det visade sig att den var inkilad i ett hålrum bakom magsäcken och hittades vid magnetröntgen.

Denna cysta uppkom efter att hon hade sin bukspottkörtelinflammation förra året och höll på att stryka med. Det händer enligt läkarna 30 procent av dessa patienter och nu hade alltså bukspottkörtelvätska läckt ut.


Hon har fått eget rum i en helt ny byggnad där hon har tv, radio, spel och internet på en och samma skärm.
Så fort hon har tagit bort det inopererade dräneringsröret så ska vi ut och fira att det inte var någon elakartad tumör som orsakade allt.


Utsikt från balkongen på sjukhuset, ser nästan ut att vara en bild från spelet "The Sims".


Nya och fräscha lokaler som invigdes i våras.


Sen har endokrinologen på Sahlgrenska ringt upp mig och vi diskuterade hur vi ska göra med mina problem med att trappa ner kortisonet. Hon höll med om att jag nu istället ska äta samma dos (15-20 mg) varje dag i minst ett halvår. Skönt att äntligen kunna veta att jag kommer må bra en längre tid och förhoppningsvis kommer att kunna jobba heltid inom kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0