Ansiktszonterapi, wow!

Häromdagen var jag med Celine på Sportlife och fixade gymkort till henne och då hittade jag information där om ansiktszonterapi. En kvinna hyr in sig i deras lokaler och jag tog hennes kort och kontaktade henne, berättade mina bekymmer och frågade om hon hade någon behandling som kunde passa.

Fick stort förtroende för henne och jag har aldrig någonsin provat på alternativmedicin om man inte räknar naprapat och kiropraktorbesök dit. Första behandlingen har jag gjort idag och det var helt underbart!!! Ansiktsmassage och beröring i 60 min med lugn avslappnande musik. Jag hade berättat för henne innan att jag har mest besvär med höger knäveck/ben, ryggslut och trötthet/huvudvärk pga binjurarnas dåliga funktion. Under behandlngen så märker jag att det ömmar på en punkt hon trycker på på kinden och frågar då vad den motsvarar och då säger hon binjurarna. Överraskad, men ändå inte! Sen kör hon vidare, knådar, masserar och trycker på olika sätt och jag känner på nytt en ömhet på ett ställe och frågar igen vad den motsvarar. -Höger knä, svarar hon då!



Det var faktiskt lite scary, hon vet ju vart jag har ont och vad punkterna motsvarar, men hon berättar ju inte för mig vart jag borde känna! När hon sen trycker på motsvarande "knäpunkt" på min vänstra kind, så känns det inget för jag har bara ont i höger ben. Ytterligare två ställen frågar jag om där jag känner en skillnad mot övriga punkter och det var vid öronen som motsvarade hormonsystemet (bingo) och uppe vid bihålor som motsvarade njurar/urinblåsa. När hon tryckte uppe i pannan, så kände jag inget, men frågade ändå av nyfikenhet vad det var och då var det lever/gallblåsa, så det stämmer ju för där har jag inga bekymmer.

Ska dit på måndag igen för nästa behandling, för det kan ta några gånger innan full effekt ges. Jag är så mycket piggare efter detta, så redan nu märker jag att något har hänt. Hon sa också att hon kände att jag svarade på behandlingen och det är inte alla som gör.

Mer info om hur det går till kan man läsa här:

http://www.chokladspa.net/AnsiktsZonterapi.htm





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0