Tappat rösten

Vaknade igår morse och insåg att jag inte kunde prata. Mina förkylningar brukar sätta sig på stämbanden och det är ganska jobbigt för när man väl försöker prata, så kommer bara vissa ljud som man inte alltid uppfattar som ord. Vissa tider på dagen kan jag prata med väldigt hes röst, men det gör ont och är jätteansträngande, så jag är helst helt tyst.

Idag skulle jag vara med på ett telefonmöte (jobbar lite hemifrån) och då är det ju rätt bra att ha en röst, men jag fick maila deltagarna precis innan och säga som det var och att jag bara lyssnar. Känns lite frustrerande när dom hör ett pip och förstår att någon har anslutit till mötet och säger hej och jag inte kan svara. :-)

Igår var jag förvånad att jag inte hade någon feber, men kanske att det berodde på att jag tog Alvedon och Ipren i förebyggande syfte. Sov 3 timmar mitt på dagen och det var jätteskönt. Förutom röstproblemet och hostan, så kände jag mig hyfsat pigg sen och kunde jobba en del på kvällen från soffan. Vaknade inatt av att jag hade feber, så det var bara att gå upp och ta Ipren, så den är alltså inte borta ännu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0