Glasögon

Äntligen börjar jag känna mig lite bättre, men jag är fortfarande jättehes och har hosta.

Kollar just nu på Desperate Housewives säsong 7 och istället för att kolla på tv med massa reklam, så laddar jag hem avsnittet i HD-kvalité och det är så fin bild! Sen upptäckte jag att Brothers and Sisters har kommit ut med en femte säsong, trodde inte det skulle bli fler säsonger, så nu är jag nöjd!


När jag och Celine var i Thailand i januari så gjorde hon en synundersökning där och så fick hon glasögon som kostade 800. Detta är ju en bråkdel av vad det kostar i Sverige, så vi gjorde verkligen ett klipp. Tanken var då att hon skulle ha glasögonen när hon ser på tv, läser eller sitter vid datorn.


Dom har inte använts speciellt flitigt och nu börjar hon se ännu sämre och säger att styrkan i glasen är för svaga. Har ringt idag och pratat med en optiker och frågat om man bara kan göra en ny synundersökning och byta ut glasen, eftersom hon fortfarande är nöjd med bågen och det gick utmärkt. 600 kronor skulle det kosta totalt och det är ju överkomligt.

Jag provade hennes igår och båda döttrarna tyckte jag passade jättebra i dom, men dom var så starka för mig att jag inte kunde ha på dom mer än några sekunder innan jag blev snurrig i huvudet. Tur att inte jag har dålig syn ändå.


Det här fina fodralet till hittade vi också i Thailand. I en Hello Kitty-butik på Patong Beach.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0