Bihåleinflammation

I lördags kväll fick jag hastigt feber och hade strax över 39. Sa till Celine att jag var osäker på om gästerna ville riskera att bli smittade under söndagens kalas och att vi kanske skulle få ställa in. Var något bättre på dagen, men precis när alla kommit, så kände jag febern komma tillbaka. Tog en Ipren och det blev ganska bra.

Idag var jag hemma från jobbet, huvudanledningen var att jag skulle gå med Jennifer till läkaren och kolla hörseln, men kände ju också att jag inte var frisk så det var tur att jag var hemma. Kände febern komma strax vid 10, tog Ipren och sen åkte vi till vårdcentralen. Där tog det 2 timmar och halva vårdcentralens personal var inblandad för att försöka få en apparat att funka som skulle mäta Jennifers trumhinnors rörlighet med en tympanometer.

Normalt ska den registrera en graf som visar trumhinnans olika rörelser när det kommer ett ljud, men i Jennifers fall så blev det bara ett streck, vilket tyder på att hon har vätska i mellanörat bakom trumhinnan. Även denna läkaren sa att Jennifers hörselgångar var ovanliga för dom går både uppåt och är inte raka, så han kunde inte se så långt in han ville med sitt mikroskop. Vi fick återbesökstid nästa onsdag för att göra ett nytt test.

              
På eftermiddagen så började jag känna att febern var på väg och tog då en Ipren när tempen visade 38,5, la mig på min värmedyna i sängen och bara väntade på att tabletten skulle verka. Ingen förbättring och efter en timma så hade febern stigit till över 40 grader fast jag hade tagit Ipren! Jag var som en kamin och ringde 1177 som sa att jag även kunde ta 2 Alvedon samtidigt om jag behöver ännu mer feberlindring. Det hjälpte!

Fick en tid på jouren 23:15 och där konstaterade den mycket sympatiske läkaren att jag hade bihåleinflammation som jag misstänkte. Sänkan var också förhöjd och han skrev ut Amimox, samma penicillin som Jennifer åt i 2 dagar innan hon bytte till Bactrim. Bra det för nu hade jag ju tabletter hemma, så jag inte behöver stressa till Apotek imorgon när jag är som sämst.

Tog vägen förbi nattöppna Statoil och köpte mig en god kycklingbaguette och en cola light, det var gott! Jag har ju slutat med cola light för ganska länge sen, men ibland "lyxar" jag till det.


Kommentarer
Postat av: Therese

Usch vad jobbigt med bihåleinflammation. Hoppas du kryar på dig snart!

2010-11-09 @ 11:49:38
URL: http://tegu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0