Ska bekänna en sak



För tre veckor sen tog jag beslutet om att inte dricka cola light mer och det har faktiskt gått över förväntan. Jag har druckit cola light i hur många år som helst och verkligen varit beroende! Vad aspartamet gör mot kroppen vill jag inte ens veta och förut har jag försvarat mig med argument som att man måste få ha några laster. Varken röker, dricker kaffe eller te och alkohol i ytterst måttliga mängder, men vill inte riskera min hälsa mer.

 
Det här är min nya "kompis"! Köper dom i 12-pack och i den perfekta storleken på 33 cl, vilket passar mig utmärkt, då jag gillar mycket kolsyra.  Varvar med citronsmak och ska testa jordgubb/lime och päron också.

Svårt att bryta ett mönster man haft så länge och hoppas det håller i sig, det känns så nu, men kanske för tidigt att säga. Känner mig som en nykter alkoholist, bäst att inte dricka cola alls i fortsättningen, för då kanske man kommer på hur gott det var. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0