Tekniska prylar är kul.

Stannade kvar i Nordstan igår innan jag åkte från jobbet. Skönt att bara gå runt och strosa utan att vara på jakt efter något speciellt. Tittade lite på olika LCD-TV, ska nog köpa ny till vardagsrummet. För 3 år sen köpte jag en dyr plasma för över 20 000, men tekniken går ju framåt med rasande fart och jag är inte nöjd med bilden längre. Köpte ju förra året en LCD 32 " till sovrummet och den har mycket bättre bild, dels för att den är mindre, men också för att den är nyare.

Det är mycket att tänka på vad gäller bildkvalitén, även om tv:n är fullHD, så kan inte min dvd köra den upplösningen och Kabelvision sänder inte i HDTV ännu. Jag är dock övertygad att jag borde hitta en tv med klart mycket bättre bild än min nuvarande till ett ganska bra pris, men vi får se. Ifall jag byter ska Celine ta över plasman till sitt rum och sätta på väggen. På så sätt kan hon äntligen möblera om och inte behöva ha byrån på snedden. 

Har ju ett pågående projekt med tapetsering och målning i hallen och det måste jag få klart under mina kommande semesterveckor, nu känner jag att orken finns igen.

Har börjat läsa en pocket av Mari Jungstedt, mord på Gotland är ju hennes böcker kända för. Sitter ju 2 timmar per dag på tåg och buss till jobbet, så då hinner man läsa en del. Idag kom det in en geting i tåget, kändes sådär, men han var snäll och stack mig aldrig. Puh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0