Viggo åt upp en hel påse med choklad!

Sorry för dålig uppdatering, men jag har inte orkat eller haft något direkt att blogga om.

Äntligen har jag fått iväg blanketten som ska förnya mitt taxileg, det känns hur bra som helst. Min kollega Björn har hjälpt mig att ta ett foto som blev bra. Vissa saker flyttar man bara framför sig och sen går man och tänker på det med jämna mellanrum och får dåligt samvete, så nu känns det bra att ha fått iväg en av dom sakerna.

Viggo kissade inne igår fast han precis hade varit ute timman innan och i morse var det dags igen. Googlade på om han kunde ha urinvägsinfektion, men där var symptomen att han ska kissa ofta och lite så det stämde ju inte. Jennifer kom hem igår med en stooor påse med godis (mest choklad) och ställde den på sin säng och lämnade rummet med öppen dörr. Direkt var Viggo där och smaskade i sig hela påsen och det var ju inte så bra, då choklad inte passar hundar.  Dock är det den mörka chokladen som är farlig och i det här fallet åt han ljus. Tydligen dricker dom mer om dom har ätit choklad och det kan vara anledningen till att han kissade imorse, men igår så hände "kissolyckan" innan han åt ur påsen. 

Pratade med Annica (Viggos uppfödare) igår och hon har parat Viggos föräldrar igen, så nu ska det bli en kull i oktober. Spännande och se hur många valpar det blir den här gången och fördelning av kön. Vi ska iaf inte ha några fler djur här hemma. :-)


Här är första kullen där Viggo ingår, visst är dom bedårande söta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0