Författarkväll

Ikväll fick jag ett spontant infall att gå till Bokia på en författarkväll. Två nya och för mig okända författare var där och berättade om sina böcker. Camilla Ceder som har skrivit "Fruset ögonblick" och kommande boken "Babylon" och sen var Åsa Lantz där och berättade om sin "Vart tog den söta lilla flickan vägen". En trevlig man från deras förlag var också där och presenterade sina favoritböcker och sen fick man 20 % rabatt på allt i hela affären denna kväll.


Jag köpte "Mirakelmannen" med Jonas Moström och då fick man hans pocket (fjärde boken) på köpet. Det tråkiga var att jag redan hade den, men får väl ge bort den. 

Läste ut hans tredje bok "Hjärtats mörker" häromdagen och blev väldigt förvånad över vem mördaren var. Tänkte att jag borde förstått det hela tiden med tanke på alla ledtrådar man fick, men det är ju det som är så kul när författaren lurar läsaren. Har precis börjat på "Rymd utan stjärnor", så då är det trevligt att veta att det finns en till i serien om Johan Axberg och Erik Jensen som väntar på mig.
En liten lustig grej var att bokpaketet ovan kostade 199 kronor i bokhandeln, men om man köpte den inbundna boken löst, så kostade den 229 kr. Nu fick jag alltså två böcker för 160 kronor, eftersom det var 20 %.


Celine var med mig som sällskap och hon fick den här boken av mig. Blondinbellas debut som kommer med många bra råd och tips för tjejer i hennes ålder. Den har fått mycket bra kritik och kostade också 160 kronor efter rabatten.

Det var en trevlig kväll, inte så mycket folk och man hade också möjlighet att prata lite med författarna vilket jag gjorde. Tydligen heter huvudpersonen i Åsa Lantz böcker Viggo Sjöström och det var ju lite kul, eftersom vår hund heter Viggo och mina barn Sjöström.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0