Mer trattkantareller och orm i skogen


Kunde inte låta bli att plocka svamp idag heller till Viggos förtjusning. Det blev en annan slinga på Hjortgården och hittade nästan lika mycket idag som igår. Så avkopplande och idag hade jag ingen Celine som tjatade att jag skulle skynda mig hela tiden. :-) Jag och Viggo var ute i 3,5 timma och sen mötte jag upp Pamela för att ge henne svamppåsen.


Ser ni den svarta lilla ormen i mitten av bilden. Jag försökte ta en närmare bild, men den ringlade ifrån mig väldigt fort. Jag som är ganska rädd för såna djur, men blev förvånad att jag vågade stå kvar. Nu såg jag att ormen inte anfaller utan snarare ville ifrån mig. Var lite orolig för att det skulle vara en liten huggormshona och att Viggo skulle springa på den. Nu var det nog bara en snok förhoppningsvis och skönt att den inte var större, då hade jag nog blivit riktigt rädd. Vet inte varför jag har sån fobi för spindlar och ormar, men som tur är så har jag blivit bättre på att hantera min rädsla.

Jag har frågat folk som jag vet är mycket i skogen om dom brukar se ormar, men får alltid svaret att dom nästan aldrig gjort det. En gång stötte jag på en huggorm och en snok inom loppet av 1 timma, men som tur var hade jag med en som hade koll på läget och jag kände mig trygg. Sen har jag också sett en orm i samma skog jag var i idag, då var jag med Jennifer och gick en slinga och ormen ringlade sig över stigen framför mina fötter. Det som känns betryggande nu är mina nya gummistövlar!


Sagoskogar ser det ut som på flera ställen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0