Bokmässa 2010

Jag tog med mig Anette och åkte till årets bokmässa igår! Hon är värre bokmal än mig och har hur mycket böcker som helst hemma, men av olika anledningar hade hon aldrig varit på mässan förut. Vi kom iväg vid 12, tog en snabb Mc Donald´s innan och sen vara det kö bara för att komma in. Vi letade parkering, men det var stört omöjligt, så då kom jag på att vi kunde ställa bilen på mitt jobb och ta spårvagnen 3 hållplatser istället och det var en mycket bra idé. Det var så fruktansvärt mycket folk inne på mässan att det var svårt att gå och varmt, så det var inte helt lätt att titta på böcker. Detta avskräcker dock inte!


Min favoritförfattare Karin Alvtegen har precis signerat sin senaste roman till mig. Hon har ju skrivit deckare innan, men har bytt genre, så detta blir spännande.


Anette och Glenn Hysén. Hon köpte hans senaste bok signerad till hennes man Pelle.


Mari Jungstedt intervjuades av Alexandra Pascalidou på författarscenen. Jag håller på att lyssna på hennes senaste roman "Den farliga leken" för tillfället.


Denise Rudberg är också en av mina favoritförfattare och liksom Karin Alvtegen har hon nu bytt genre från chicklit till elegant crime.


Leif GW Persson var inte lika munter, men jag fick en signerad bok iaf. :-)


Dagens inköp! Karins nya roman kostade 150 kr, Leif Gw:s kostade 1 kr om man gick med i Bonniers bokklubb. Pocket kostade 3 för 100 eller 1 för 40.


Nu har jag läsning ett tag framöver...


Sådana här bra "påsar" fick man även i år, förra året var dom i guld och dom är kanon att ha med till stranden.

Var hemma runt 18:30 och mycket nöjd med dagen! Kul att åka med någon som har samma bokintresse som en själv och gillar samma sorts böcker.







Kommentarer
Postat av: Peggy

Ja visst var det en superbra dag trots köer, värme och trängsel :-) klart att vi gör om det nästa år igen :-) Den där bilden på mig och Glenn är allt annat än snygg men ok då ;-) ja nu har vi att läsa ett tag...

Kram!

2010-09-27 @ 12:47:39
URL: http://www.peggygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0