Mera trattkantareller

Fick med mig en kollega ut i svampskogen idag, vi hittade massor och väldigt mycket större nu än dom varit tidigare av naturliga skäl. Det fanns så mycket trattisar att vi inte hann gå så långt idag, det vara bara att plocka på.


Vilket ställe för trattisar!


Detta fick vi ihop efter endast 2 timmar. Björn fick med sig alltihop, så nu har han och frugan svamp länge.

Nu har jag hittat min gps-funktion i min iphone och satt ett bokmärke där jag hittade svampen, så kan man spara det till senare tillfällen. Jag tycker ju det är roligare att bryta ny mark, men det kan ju vara bra att åka tillbaka till vissa ställen.



Hemma hos min kollega Björn ser det ut så här ikväll! Hittade dessa bilder som han lagt upp på Facebook...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0