Jouren igen

Kom precis hem från jouren med Jennifer. Fick rådet av vårdcentralen i eftermiddags att fortsätta med Kåvepeninet ändå. Nu ikväll så hade hon 40.2 i feber och kräktes så jag ringde 1177 ännu en gång och dom bokade in en tid på jouren 22:30.

Hade precis kört Jennifer till mamma för natten och hon hade lagt sig, men det var bara att åka och hämta henne igen. Jösses vad dålig hon var när jag kom, det var nätt och jämt att jag fick in henne i bilen och hon var helt skakig. Dom tog en snabbsänka där och den visade 131, förra torsdagen var den 25 och då var den lätt förhöjd, eftersom den ska vara under 8 när man är frisk. Läkaren tittade på nytt i örat och såg att där var en kraftig infektion som inte Kåvepeninet hade hjälpt mot. Nu ska hon äta Amoxicillin som är en bredare antibiotika och hon bör vara feberfri om 2 dygn.



Tur i allt elände är att hon åtminstone inte har någon öronvärk. Läkaren tyckte det var konstigt att hon inte har ont någonstans och när jag sa att hon haft 40 graders feber 10 dagar i sträck, så fick jag upprepa det flera gånger för han verkade tro att jag sa fel. 

På vägen hem åkte vi förbi nattöppna Statoil och köpte lite potatismos som hon kunde få ner lite grann i magen innan hon skulle ta dubbel dos antibiotika. Hoppas verkligen att hon blir hjälpt nu, det har jag sagt många dagar till henne nu och hon kämpar tappert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0