Blodsocker

Dagen började med ett tandläkarbesök, fick bytt ut en amalgamlagning pga en spricka i den som hade börjat kännas oskönt. Sen avslutade jag dagen med en ny ansiktszonterapibehandling (jobbigt långt ord).

Har tänkt mycket idag på riskerna med att Jennifer skulle kunna fått diabetes och har även pratat med en diabetessköterska på vårdcentralen. Hon sa att en diabetes kan utlösas av en kraftig infektion och jag vet andra som har råkat ut för det också. Sen vet jag att om man har diabetes så kan man lätt få urinvägsinfektion och det kan vara ett sätt att upptäcka det. Trött har hon varit länge och vi har även sökt för det på vårdcentralen i sept, men inga såna prover togs då. Det som talar för att hon inte har det är normalt blodsocker (6.0) och att hon inte kissar hela tiden eller dricker ofantliga mängder. Diabetessköterskan sa att vi ska vänta ut infektionen och sen kunde Jennifer få komma dit och ta ett s.k fasteprov. Ena stunden tror jag hon har fått det och andra inte, så bäst att kolla och sen kunna släppa oroliga tankar.

Vi har fått låna en blodsockermätare av Anton idag och vi tog alla varsitt prov idag en stund efter att vi ätit på kvällen. Jennifer hade 6.0, Celine minns jag inte, men jag hade 8.9. Först fick jag en liten chock innan jag snabbt insåg att det beror på att jag äter kortison. En annan gång hade jag 11 och då fick jag komma tillbaka till doktorn och göra ett kompletterande urinprov för att vara på den säkra sidan att det berodde på kortisonet. 

                                                        

Idag är första feberfria dagen för Jennifer och hon är bra mycket piggare idag, men hon är nästan döv för hon säger -VA? till allt. :-) Hoppas att hon hinner ha lite kul på höstlovet ändå.

Tappade mitt passerkort på tåget idag och märkte det när jag kom till jobbet. Det åkter ur när jag skulle ta fram mitt tågkort och visa. På eftermiddagen ringer en kvinna som säger att hon hittat det precis på sätet hon hade satt sig på. Jag bad henne posta det till mig och det ville hon, så jag tackade jättemycket. Kul med snälla människor!



Kommentarer
Postat av: Therese

Vad skönt att höra att hon är på bättringsvägen. Ingen rolig infektion hon åkte på. Hoppas allt är bra med dig Pia.

Kram Therese

2010-11-03 @ 10:01:42
URL: http://tegu.blogg.se/
Postat av: Jennifer Sjöström

Oj, många inlägg om mig. Vad käck du är :)

2010-11-03 @ 15:57:53
URL: http://chawamel.blogg.se/
Postat av: Jennifer Sjöström

Oj, många inlägg om mig. Vad käck du är :)

2010-11-03 @ 15:57:54
URL: http://chawamel.blogg.se/
Postat av: Jennifer Sjöström

Haha :)

2010-11-03 @ 16:04:24
URL: http://chawamel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0