Läkarbesök x 2

Idag var jag på Sahlgrenska och träffade min endokrinläkare. Jag har fullt förtroende för honom och det är skönt att känna så efter alla turer. Han tog lite nya prover på antikroppar, undersökte mig och sen beslutade han att jag inom kort ska läggas in på medicinavd i några dagar för att mäta mina kortisolnivåer över hela dygnet via blodprover. Det han vill kolla är om jag har några "dippar" över dygnet för att på så sätt kunna justera medicinen och även kolla att jag har rätt dos.

Ikväll var jag med Jennifer på jouren för att kolla hennes CRP (snabbsänka) som läkaren där i fredags gav order om. CRP var på 48, så den är på väg neråt nu som tur är, tempen var 38,2 (15:e dagen i rad med feber) och även den lägre än innan. Dom tog också ett urinprov som visade att njurarna läcker ut socker och hon fick då lämna ett blodprov till där sockret var 6.0. Att ha socker i urinen är inte bra, men som läkaren sa kan det bero på urinvägsinfektionen, men detta måste följas upp på vårdcentralen om några veckor.

Jennifer är något piggare idag, hon äter lite bättre men hon är fortfarande mest sängliggandes. Läkaren sa att hon kan vara trött i ett par månader efter såna här kraftiga infektioner och febern ska vara helt borta senast torsdag annars skulle vi söka igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0