Celine 17 år

Idag fyllde Celine 17 år, tänk att man snart har ett barn som är myndig, tiden går väldans fort ändå. I torsdags eftermiddag chattade jag med Liselott i New York och fick en spontan idé att jag ville åka dit och frågade om vi fick hälsa på henne igen. Det gick bra sa hon, men hon visste inte riktigt hur hon skulle vara hemma just på sportlovet som var den bästa tiden att åka på när Celne är skolledig. Snäll som hon är så låter hon oss låna lägenheten där oavsett vilket är jättesnällt!


Här är en nytagen bild på födelsedagsbarnet och Jennifer är fotografen. Stolt mamma!

Jag kom på idén att köpa ett stort kort i A4-storlek i guld med tillhörande kuvert som jag och Jennifer pysslade ihop tillsammans. Igår kväll så låg vi alla tre i min säng och pratade och då frågar Jennifer henne vad hon önskar sig. Då säger hon att det allra bästa hade varit ett kuvert med två flygbiljetter i. Då blev jag full i skratt och puttade Jennifer i sidan i smyg och hon puttade tillbaka i samförstånd. :-)


Så här såg kuvertet ut på utsida av kuvertet och utsida av själva kortet. Hon som är van att få inslagna presenter var väldigt nyfiken på vad detta innehöll.


Insidan och hon blev jätteglad, inte bara för själva resan utan även det fina kortet. Hon trodde först att det var monopolpengar, haha. Hon har inte fått hela resan av mig utan kommer att betala den själv med dom pengarna hon får i födelsedagspresent och julklapp. Hon gör verkligen vad som helst för att resa och det är kul. Jennifer vill som vanligt inte åka så långt och ännu mindre betala det själv. Har kollat vad flygbiljetterna dit ligger på just nu i februari och det är 3818, vilket är sjukt billigt.


Viggo fick ett serpentinhalsband dagen till ära.


Marsipantårta, Ballerina, Singoalla och vaniljbullar var det som bjöds på till fikat.


Celine, Maria, mamma, Maria och min bror Ola. Jennifer och Anton saknas på bilden, men var också med.


Av Ola och Maria fick hon pengar och fina örhängen och vi hade mycket kul åt det här kortet. Maria och Ola hade varit på Åhlens och medans hon kollade på örhängen så fick Ola uppdraget att köpa ett kort. När han kom tillbaka med detta, så undrade Maria hur han tänkte eftersom Celine ändå fyller 17. Vi fick ett gott skratt och tanken var ju god, men killar har inte alltid koll, framförallt inte min bror. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0