Vilken toppenläkare!

Som jag trodde, läkaren var värd att vänta på! Han sa att jag absolut har kortisolbrist när jag har så låga värden och att min beskrivning av symptomen var klockrent.  Lovade att jag ska få hjälp om det återkommer och han skulle skriva in detta i journalen och också skriva ett brev till min vårdcentral. Han sa att jag hade låga värden, men att det inte var något dödligt och det visste jag redan. Jag har alltså en egen kortisolproduktion som håller mig vid liv, men sen kan man nästan känna sig döendes emellanåt. :) Dom som har Addisons sjukdom, alltså ingen eller mycket liten produktion kan ju vara livsfarligt om dom inte har tillgång till kortison eller är ovetandes om sin sjukdom.  

Han ville också ta nya blodprover på framförallt mitt immunförsvar så det inte är något fel där, eftersom jag drabbas av infektioner ett par gånger om året. Kände på min sköldkörtel, lymfkörtlar, lyssnade på hjärta och lungor, tittade i halsen och lyste på mina pupiller. Måste säga att han gjorde mer än alla tidigare läkare tillsammans. :)

Efter några timmar kände jag att jag blev ganska dålig och fick ta en halv tablett till, gissar att det var blodprovet  som utlöste detta. Har känt att det blivit så förut när jag blivit tömd på några rör.

Jag är så lättad nu!



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vad heter din läkare på Sahlgrenska? Söker efter en som tar mig på allvar då jag har låga kortisolvärden.



birgitta

2010-10-15 @ 09:25:00
Postat av: Anki

Hej!



Du skrev du hade kortisolbrist..eller? När och var mättes din kortisol, och hur lågt var det?

Hur känner du dig i kroppen när du har lågt kortisol..vilka symtom?

2011-03-09 @ 19:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0