Scharlakansfeber?

Läkaren på jourmottagningen trodde att Jennifer har Scharlakansfeber och hon fick penicillin. Jag tror inte att det är det, dels för att utslagen kom före feber och halsont, hon har ingen smultrontunga och utslagen sitter inte på mage, rygg, ljumskar eller i armhålor utan på fötterna, armbågar, runt knäna och händerna. Några utslag på kinderna, örsnibbar och på benen förekommer också.
Den penicillinsort som vi fick var Kåvepenin och ska ta bort Streptokocker, om det inte gett med sig efter ett par dagar, så får vi återkomma. Om det är någon infektion i huden, så behöver man ju en annan sorts penicillin, men det återstår att se.



Kommentarer
Postat av: BELLE

Stackare. Måste klia ngt enormt! Jobbigt!

På mina pojkars förskola går det just nu scharlakansfeber...min har klarat sig ännu så länge och jag hoppas de inte får det.

Din tjej får krya på sig!

Kram från Belle

2010-05-18 @ 09:14:28
URL: http://annabellesblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0