Nya sängar!


Igår åkte jag, min kompis Susanne och Celine till Göteborg för att kolla på sängar. Både jag och Susanne behövde nya, så det var ju smidigt att göra detta ihop. Vi var ute efter exakt samma typ av säng, den skulle vara mjuk och skona våra onda ryggar. Min nuvarande säng köpte jag utan att ha någon koll på fasthet och den är 21 år gammal, så verkligen dags att byta.

Planen var att åka först till Kungsängens butik i Högsbo, sen till Sängjätten och sist Ikea i Kållered. Vi skulle bara kolla och provligga, men så kom vi in i första butiken...


Där stod säljaren Johan och hade inget att göra, så vi fick full attention. 


Vi båda fastnade för den här fantastiska sängen som heter Gustav VI och var mekanisk, man kunde alltså höja och sänka både fot- och huvudändan. Har aldrig tänkt att det skulle vara något jag skulle vilja lägga pengar på, men när man la sig i den och kände hur underbart det var för ryggen, så var det inget snack. Dessutom så var det 40 % rabatt på den då det var en kampanj just i maj plus att vi fick massa andra rabatter också.

Johan erbjöd mig att köpa en 120-säng till Jennifer för en mycket billig peng, så jag slog till. Valde också att byta bäddmadrasserna till båda sängarna till deras lyxigaste modell. Hemkörning 6 mil och montering skulle dom göra gratis och bara en sån sak. :-) Öppet köp i 90 dagar fick man också om man använde ett madrasskydd.
Ordinarie pris för hela paketet skulle ligga på ca 25 500 inkl hemkörning, men jag betalade ca 14000. :-)

Köpte alltså en 90-säng och ska ta Jennifers gamla säng och ställa ihop dom till en dubbelsäng. Nu måste jag hitta en ny sängram, då min gamla är 160 endast.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0