Beredskapsvecka

Denna veckan har jag beredskap, jag jobbar med applikationsdrift och blev imorse väckt av telefonen redan 6:30 att en process hade gått ner på en unix-server. 1,5 timma senare satt jag i köket och njöt av tystnaden med frukost och sudoku. Att ha beredskap innebär att jag måste börja jobba med incidenten inom en timma, så var fjärde vecka som jag har detta, så blir man något mer låst än vanligt. Detta vägs upp av att man får flera tusen extra på lönen och det tycker jag det är värt, dessutom så är men ledig fredagen efter varje sån vecka.

   
Lämnade in Jennifers gamla cykel idag, skulle kolla vad det skulle kosta att fixa till allt som blivit förstört på den när hon glömt den ute, men han sa direkt att det var mer värt att köpa en ny begagnad och så skulle han byta den gamla istället.

Det blev den här istället, en Rex 7-växlad med lås, belysning och skön sadel. Kanske inte den snyggaste färgkombinationen, men nu känner hon ju igen sin cykel iaf. :) 1300 - 300 för den gamla blev 1000 kr. Jennifer blev jättenöjd och det är huvudsaken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0