Dessa läkare!


Började med kortison igår på eget bevåg, dock tar jag endast 15 mg och det känns att det är lite för lite, men får prova mig fram. Läkaren ringde vid kl 15 och sa att jag inte ska få medicin och vi hade en lång diskussion om detta. Varför säger dom så olika? Man får alltid prata med dom oerfarna och dom måste sen fråga någon annan när dom inte har dom rätta svaren. Sista ordet är inte sagt, vi kom fram till att jag ska få träffa en annan läkare för en andra bedömning. 

Jag sa att jag redan börjat äta för att jag vet att det är det enda som gör mig frisk, så det är lika bra att vi samarbetar. Tur att man är påläst och kan argumentera utan att göra dom arga. Vi avslutade samtalet med att han skulle försöka skynda på att jag skulle få komma dit på besök.  Han är trevlig och vill mitt bästa, men hans överordnade säger emot märker jag. 

Tur att jag har hela 210 tabletter kortisontabletter kvar sen förra gången. Egentligen är jag inte beroende av att få läkarnas godkännande, men jag vill ändå gå den rätta vägen och tänker också på hur det kan återkomma i framtiden. Att ha så många tabletter kvar tyder ju också på att jag inte vill äta denna medicin i onödan precis. Har många argument på lager till nästa läkarbesök, fortsättning följer. :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0