Blocket o söndagsmiddag!

Tänkte vara ute i god tid med att annonsera ut min gamla skinnsoffa och la därför ut annons på Blocket idag. Några timmar senare var den såld och hämtas imorgon. Inte dåligt alls! Nu blir jag utan soffan i 3 veckor, men det får gå! Fick 2700 för den och med tanke på att den är lite repig på vissa ställen, beige i färgen och i skinn, så ska jag nog vara nöjd.



Det här badrumsskåpet la jag också ut på Blocket idag och det ska hämtas av en köpare imorgon. 300 kr ville jag ha för det. Köpte ett likadant nyss för 895, men i svart istället och matchande toasits till. Små saker som gör att man förnyar ett helt badrum är kul.

Mamma bjöd familjen på lasagne idag, gott var det och trevligt! Ola och Maria var också där och nästa helg flyttar dom till hus i Borås. Det kommer att bli fint där när dom är klara, Maria har koll vad gäller inredning.


Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Jag har sekundär binjurebarksvikt, som det så tjusigt heter, vilket kommer av att jag fått "dåligt" kortison under för lång tid mot astma för många år sedan som slog ut mina binjurar. Så det är inte Addison jag har, då är det fler saker som inte fungerar ordentligt. Men mina binjurar producerar inget eget kortisol alls så det är inte frågan om någon nertrappning av kortisonet för mig.



Jag har än inte märkt av att jag blir svullen av kortisonet, däremot har jag slutat rasa i vikt och snarare börjat gå upp i vikt igen. Men där är det säkert skillnad på om kroppen producerar eget kortisol eller ej. Vad är det för kortisontabletter du äter?



Jag har mina provsvar från synachtentestet och de stiger istortsett ingenting, vilket de väl ska göra om jag förstått det hela rätt.

Hoppas du mår bättre och slipper äta kortison. :) Själv får jag dras med mina piller, troligen för resten av livet. Men det är det värt för att få tillbaka orken igen. Nu handlar det bara om att bygga upp kroppen efter många års sjukdom och det är inte det lättaste.

2010-03-22 @ 00:26:52
URL: http://www.annamaria-l.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0