Försäkringen ger ny cykel

Kom på idag att jag nog ändå skulle kolla upp om det var idé att anmäla cykelstölden till försäkringsbolaget. När jag tog fram kvittot, så visade det sig att cykeln var precis under 2-årsdagen och då blir det inget åldersavdrag. Nu har jag gjort en polisanmälan och även till försäkringsbolaget, så nu får jag pengar tillbaka för en likvärdig cykel minus 1500 i självrisk. Det lutar åt att vi byter upp oss från en Kungs till en Monark, eftersom Sportex som sålde Kungscyklarna inte finns kvar i Alingsås. Dessutom tycker jag att kvalitén på en Monark är så mycket bättre!

Min kompis Angelie har blivit sjuk igen, förra året vid den här tiden var hon ju allvarligt sjuk i en bukspottskörtelinflammation och nu har hon fått en njurbäckeninflammation. Hon sökte vård i söndags med en sänka på 200 som sen har stigit till 400 (!) idag, fast hon ligger inne på sjukhus. Läkarna vet inte riktigt vad som orsakar detta, så nu skulle dom göra skiktröntgen på njurarna för att möjligen få mer detaljerad information. Usch, hoppas hon får bli frisk snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0