Boktips



Den här boken har jag precis läst ut och den handlar om en kvinna som blir medlem på dejtingsidan match.com och träffar på Jonas. Dom blir jättekära, men efter ett år av lycka, så märker hon att allt inte står rätt till och kommer på honom med att ha andra kvinnor vid sidan om. Hon konfronterar honom och det visar sig att han är sexmissbrukare. Det är en sann historia och boken tar upp hur det är att vara medberoende. Intressant och lättläst, men kanske ändå inte direkt spännande.


Den här boken håller jag på att läsa och det är en chicklit som jag gillar. Handlar om Emily som bor i New York och som varit gift med Andy i 2 mån då hon träffar på sitt gamla ex Leo. Det startar massa tankar om att hon som har världens bästa man absolut inte ska ge Leo någon uppmärksamhet. Detta är lättare sagt än gjort och man kan känna igen hennes tankar i boken vilket jag tycker är lite kul.


Den här har jag också precis lyssnat på som ljudbok och gillar Karin Wahlbergs böcker. Torsten Wahllund läser som vanligt och det gör han bra. Carl-Ivar Olsson är matthandlaren som mystiskt blir mördad nere i Turkiet och man får följa jakten på mördaren både från Sverige och i Turkiet. Det som är bra med boken är att det inte är alltför många personer att hålla reda på och historien är lättsam. Roligt när man läst/lyssnat på hennes tidigare böcker, så man lär känna huvudpersonerna Claes och Veronica, även om just dessa två inte var i så stort fokus i denna bok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0