Angelie mår bättre! :-)

Angelie mår mycket bättre och har efter 6 dygn fått lämna intensiven för en vanlig avdelning och ska vara där minst två veckor till. Fick ett sms igår kväll där hon skrev att det varit mycket kritiskt i 3 dagar och att hon varit jätteledsen när hon insett hur allvarligt det har varit. Så glad att hon fixade det, än så länge orkar hon inte prata, men så fort hon repat sig såpass, så hoppas jag att hon orkar med besök. 

 
Angelie med sin dotter Elinne.

Kortisonet jag äter hjälper jättemycket mot värken, men inte så mycket mot tröttheten och huvudvärken. Igår var jag okej fram till kl 15 och sen kändes det som att kortisoldepån i kroppen tog slut. Kanske att jag ska ta mer än 5 mg eller helt enkelt byta till Hydrokortison som är mer korttidsverkande och tas två ggr per dag för att sprida ut effekten.

Idag är Viggo med Celine på friluftsdag i skolan, mysigt! Jag har köpt ett antiskällhalsband till honom som förhoppningsvis kommer idag på posten. Det innebär att det kommer ett pip varje gång han skäller när t.ex folk går i trappuppgången. Håll tummarna att han fattar poängen och åtminstone sänker sitt skällande till en okej nivå eller slutar helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0