Bokmässan och en turbulent resa därifrån!

Var på bokmässan idag och det är så mysigt att gå runt bland alla dessa böcker och fynda! Var där kl 14 när dom öppnade för allmänheten och efter någon timma så kunde man inte röra sig därinne. Folk gick runt som packade sillar och eftersom jag hade två stora påsar fulla med böcker, så rörde man sig inte så smidigt.


Dessa 15 böcker fyndade jag för endast 380 kr! Tänkte köra två "nya" (för mig) författare, Åke Edwardson och Jonas Moström. Gillar att köra flera böcker av samma författare i sträck, särskilt om det är samma huvudperson i dom.

Författare jag såg idag var Thomas Bodström, Anna Jansson, Herman Lindqvist, Per Moberg, Katarina Janouch, Björn Hellberg och Henning Mankell.

När jag sen sitter på 2:ans spårvagn mot centralen, så kände jag hur vagnen tvärbromsar och sen hörs ett dunk. Det visade sig vara en kille i 25-årsåldern som sprungit över spåret och blev påkörd och som tur var hamnade på perrongen och inte framför spårvagnen. Chauffören blev så klart chockad och stannade för att se hur det gick med honom. Killen reste sig, visade att han var okej och sen kom han mot chauffören och tog i hand och alla vi i vagnen plus alla som stod på perrongen var ganska paralyserade. Sen när vi började åka igen, så kom en kvinna fram och frågade chauffören om han verkligen mådde bra, det tyckte jag var bra gjort.

5 min efter det gick jag av på Drottningtorget och ska gå mot tåget och då är nästa olycka nära! En onykter man går och äter hamburgare och kliver rakt ut i gatan framför en buss som tutar och hinner precis få killen att backa tillbaka.  3 min senare sätter jag mig på tåget och det ska precis avgå när en rakad kille springer in i vagnen och skriker rätt ut i luften "Gå av vagnen xxx"! Sen springer han ut och slår på utsidan av varje fönster och skriker samma sak och det var ganska otäckt. Han verkade inte veta exakt vart i tåget denna kille befann sig. men han var mycket hotfull och jag var glad att tåget hann åka när han var på utsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0