Antiskällhalsband

Har pratat med min läkare på SU att 5 mg Prednisolon inte hjälper på långa vägar, så han sa att jag skulle höja till 7.5 mg och det har jag gjort, men känner ingen jätteförbättring. Behöver nog ha minst 10 mg och kanske att jag höjer på eget bevåg. Läkaren sa att han vill hålla nere dosen så låg som möjligt för att slippa alla biverkningar och det förstår jag, men jag tar hellre dom än att ha huvudvärk och trötthet. Eftersom jag inte blir så mycket bättre på dessa "små" doser så visar det ju bara att jag hade en ganska kraftig kortisolbrist, det är iaf min slutsats.

Har köpt ett antiskällhalsband till Viggo, men det var inte så bra, för det gav ifrån sig ljud när han kliade sig, lekte med sina plastdjur och när han sen skällde, så pep det mestadels inte. Måste kanske satsa på en dyrare produkt som sprutar citrondoft, den säger dom ska hjälpa.

På söndag är det elitseriepremiär i handboll, missa inte det! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0