Ris som blev ros

För några dagar sen var jag och barnen på Cubus i Nordstan och inhandlade lite goa halsdukar, mössa, vantar och linnen för nästan 1000 kr. Jag var där för inte så länge sen och såg då en lapp vid kassan att man kunde fylla i sin mailadress och på så sätt få 20 % på en valfri vara. Då det erbjudandet inte gällde på kampanjer, så kunde jag inte nyttja det då, men såg att det skulle gälla oktober ut. När jag nu hade köpt halsdukar för 200 kr styck, så tänkte jag att både jag och Celine skulle fylla i våra och på så sätt spara 80 kr totalt.

Står i kassan, ser inga talonger och frågar tjejen i kassan om det inte gäller längre och får till svar:

- Jo, men vi har inte talonger kvar, men du kan gå in på nätet och skriva ut den där.
- Jag bor inte här i närheten och vill nyttja det nu och bara för att ni inte har talonger så att det räcker, ska det drabba mig som kund då, frågar jag lite irriterat.
Hon upprepar samma sak och är inte intresserad att lösa det så jag kan få min rabatt ändå. För mig är det ganska enkelt, hon kunde ju skriva upp mailadresser på en vanlig lapp och sen efterrapportera det dit det ska och slå in rabatten, hur svårt kan det va? :-)

Detta var en ren principsak för mig, tycker sånt är ganska kul, så jag ringde upp deras huvudkontor och fick prata med en gullig tjej som var helt på min sida och idag fick jag ett presentkort på mer än det dubbla beloppet, så jag är mer än nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0