Mord

Var på jobbet igår och det kändes bra att träffa alla trevliga kollegor igen, men känner att heltid inte är att tänka på. Fick så ont i svanskota och rygg när jag satt, så min chef gav mig en rekvisition till företagshälsovården för utprovning av ny kontorsstol som passar min ömma kropp.

Lyckades få en tid imorse kl 8 på Previa i Nordstan där en trevlig sjukgymnast hjälpte mig. Provade alla möjliga, men dom flesta kändes för hårda.


Den här var jätteskön att sitta på. Ska få låna den i en vecka av företaget som säljer stolen och dom kommer till jobbet och levererar den nästa vecka. Är jag sen nöjd, så hoppas jag chefen köper in den till mig. Den funkar som så att man kan skruva ner den röda bollen så att man balanserar på den och kan på så sätt träna upp bäckenet och få stadga i ländrygg. Vill man inte att stolen ska gunga, så har man bollen i uppfällt läge. Sen skulle jag också få en speciell sittdyna som jag kan bära med mig och lägga på vanliga stolar.

Sen har det hänt ett mord i Alingsås igår, det hör inte till vanligheterna som tur är. Det märkliga med detta är att mordet begicks i huset som mamma bor i och den misstänkta mördaren bor i samma hus som mig!! Natten innan, alltså i söndags vaknade jag vid midnatt av att denna kille är helt rabiat utanför huset och står och skriker hemska saker som nog väckte upp alla runtomkring. Hela hans beteende skrämde mig, men till slut gick han in och sen kvällen efter dödar han en annan man. Tänk vad droger gör med folk, usch usch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0