Gör din vilja känd

I tisdags var jag på lasarettet för att röntga min korsrygg, då jag har haft ont i min svanskota i 2 år. Det enda som den röntgen visade var om jag hade några frakturer, men det visste jag redan innan att jag inte hade, då det onda inte har uppkommit av att jag har ramlat. Tillbaka på ruta 1 igen.

Vad jag vill komma till är att i väntrummet där så fanns det ett ställ med foldrar om att anmäla sig till donationsregistret. Jag har aldrig tagit ställning hittills och tänkte att det verkligen var dags att göra det, så idag har jag gått in via www.livsviktigt.se och sagt JA till att donera mina organ och vävnader. Det enda som behövdes om man gör det via nätet är en e-legitimation. 

Hoppas att detta inlägg kan få fler att ta steget. Oftast handlar det bara att man inte kommer sig för och åren bara går.



Kommentarer
Postat av: Annica

Jag ska följa ditt exempel, inte för att jag vet om de har använding av mig, men de ska ha en möjlighet. Min kusin fick en ny lever, utan den hade han troligtvis inte varit vid liv idag, så jag vet hur viktigt det är!

2009-05-16 @ 16:41:16
URL: http://123minsida.se/volpino
Postat av: Fredrik

Har för mig att jag anmälde mig till det för evighetersen, men det skadar ju inte att skicka in det igen! :)

2009-05-18 @ 14:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0