Spontanitet gillar jag!

Skulle ju egentligen kommit hem igår vid 22-tiden, men i torsdags kl 10 kom idén om att hyra en bil och köra hela vägen hem. Övertalade Maria om att vi skulle avboka våra flyg och göra denna resa, så vi kunde se lite av den vackra kuststräckan.  Hon var lite tveksam först, eftersom klockan redan var ganska mycket och jag inte ens hade mitt bagage klart, men vi satte en väldans fart och tog en taxi via min hotellägenhet och hämtade allt och sen vidare till flygplatsen för att hyra bilen. Detta var inte så enkelt som jag trott, men till slut fick vi en Skoda Octavia och kunde starta resan ca 12:30.

Det lustiga var ju att både min och Marias kamera hade slut på batteri och det var ju typiskt, men jag tog några bilder med mobilen istället. Ibland kan det vara bra med lite planering, men allt blir ju så mycket roligare om man gör så här.


Här börjar resan.... Kul!


Solen lyser med sin frånvaro.


Matstopp i Kristiansand, otroligt maffig byggnad för att vara Mc Donald´s. I den här staden har jag varit förut en gång när jag åkte med några tjejer på kryssning.


Vi hann perfekt fram till färjan som avgick 19:30 från Sandefjord och framme i Strömstad kl 22. 

Totalt körde vi 65 mil, men pga så dåliga vägar i Norge, så tog det lång tid. Medelhastigheten var ca 70 km/h. Jag och Maria hade väldigt trevligt och vi båda sa efteråt att vi är glada att vi gjorde detta. Somnade inte förrän 01 natten mot fredagen och tog lite sovmorgon, för att sen åka och lämna bilen på Odinsgatan i Gbg. Har varit förkyld i några dagar nu, så jag har tagit det lugnt sen dess.  Nu sitter jag och kollar fotbollslandskampen mellan Portugal och Sverige, en halvlek avklarad och 0-0.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0