Födelsedag

Idag fyller jag år! Min pappa upplyste mig häromdagen att jag hör till medelåldern nu och det lät inget vidare, jag vill fortfarande vara ungdom! Forskare kommer ju fram till alla möjliga saker, bl.a kloning, så jag undrar hur länge det dröjer innan dom hittar något piller för att sakta ner åldrandet.
 
Inget märkvärdigt med bemärkelsedag, men trevligt att få lite extra uppmärksamhet från alla möjliga. Nästa år fyller jag 40 på självaste midsommarafton! Minns när jag fyllde 25 och det var på midsommarafton, jag valde att fira dessa två saker genom att köra taxi! Det som var lite kul den kvällen var att jag hämtade ett ungt par i 20-årsåldern och killen frågar mig i bilen:
- Hur känns det att fira midsommarafton i taxin då?
- Jodå, det är självvalt, men sen fyller jag dessutom år också!
- Vad lustigt, säger killen, det gör vi också!
Där sitter vi tre i bilen och alla fyllde år just denna dag. Det blev en kul och en minnesvärd körning.

Det jag önskade mig av barnen idag var bara att dom skulle hjälpa mig att städa. Känner av huvudvärk och trötthet igen, så nu har jagt varit och hämtat en dunk på lasarettet för ny provtagning. Då min bror är allergisk mot Viggo, så bestämde vi att ha tårtkalaset hos mamma ikväll istället.

Hoppas ni kan njuta av solen, själv tycker jag det är lite jobbigt i värmen när jag inte mår helt hundra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0