Jordgubbar & Rosenrot


Dom här goda jordgubbarna med glass åt jag och Celine ikväll. Jennifer gillar inte detta, hon förstår inte vad hon går miste om.

När jag skulle betala via självscanningen på Maxi, så gör jag bort mig lite. Man ska ju stoppa handscannern i ett litet fack och sen gå fram till självbetjäningen och starta där och dra ICA-kortet. Jag fick helt plötsligt blackout, vilket händer flera ggr per dag sen jag blev sjukskriven och drar mitt ICA-kort vid terminalen där jag lämnar min scanner. Alltså där man kan hämta ut en scanner om man inte gjort det innan man gått in i butiken. Det står något om att det är "tekniskt fel" och att jag ska kontakta kundtjänst. Drar kortet flera gånger utan att det kopplar i min hjärna och till sist säger jag till personalen. När hon förklarade läget, så blev jag full i skratt och bad om ursäkt. Börjar jag bli dement? :-) Till mitt försvar så kände jag mig ovanligt yr just i det tillfället och det är då jag tappar all koncentration. Jag har också märkt att jag säger fel saker och tappar tråden mitt i en mening och det blir totalstopp några sekunder innan jag kommer ihåg vart jag var.

Kanske att mina symptom är stressrelaterade, jag börjar nästan undra.


Idag har jag varit på hälsokostsaffären och fått ett smakprov på Rosenrot. Det ska tydligen vara effektivt mot stress och jag ska prova imorgon bitti. Effekt skulle visa sig inom en timma och man kunde ta ytterligare en tablett till lunch också. Värt att prova lite egna metoder, sjukvårdens utredningar går lite trögt och jag vill bli normal igen.

Någon som har provat dessa? Kommentera gärna hur dom funkat på er... Tabletterna ser inte lika inbjudande ut som jordgubbarna dessvärre.

Angående min bil och AC-problemen. Jag har fått tag på en kille som ska göra provtryckning och felsökning för ynka 150 kronor jämfört med Saab:s 1000. Ska lämna den på torsdag och det ska bli mycket intressant om han hittar felet och vad det sen kostar. Han lät mycket säker på att han skulle lösa det och det låter ju lovande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0