Dag 3 - Söndag


Tunnelbanestationen känns som Lisebergsbanan.

´
Det här omtalade affären var faktiskt en stor besvikelse. Celine hittade bara en Adidaströja där, annars var det flera våningar med gammal skit från kända märken. Man hörde svenskar överallt dessutom.


Här är Ground Zero där WTC-tornen rasade. Nu håller dom på att bygga upp tornen igen, så närmare kom man alltså inte.


Wall Street och börsen som var stängd idag, så vi missade lite av sevärdheten.


Vi tog gratis-färjan ut till Staten Island och kunde kolla på Frihetsgudinnan därifrån.

På väg mot Manhattan igen i fantastiskt väder. Turen tog exakt 1 timma t o r.


Sen tog vi tunnelbana till Canal Street som ligger i China town


Det kryllade av såna här "affärer" gata upp och gata ner.

Tro det eller ej, men jag har köpt ytterligare en resväska. Den var rosacerise och fantastiskt skön att köra, så nu har vi egentligen en väska för mycket. Det löste jag genom att lägga ner en mellanväska i en av dom största väskorna.

När vi gick på gatan igår, så hör jag och Celine någon ropa något. Jag vänder mig om och får se två killar sitta på en avsats lite högre upp och hör då att han ropar: -Sisters! Sisters! Det tog någon sekund innan jag kopplade, men jag flinade och ropade tillbaka: -Mother!  Då började dom skrattade och bad typ om ursäkt, men det var ju snarare en komplimang. Senare sa Liselott att dom alltid brukar sitta där och kommentera alla tjejer som går förbi, men att dom aldrig är oförskämda.


Vi har fått många myggbett!
Vattnet i kranen/duschen här luktar massor med klor.
Poliserna är trevliga och coola.
Alla taxichaufförer tutar hela tiden, så fort dom vill visa missnöje, typ hela tiden.
Sirener från utryckningsfordon hörs hela tiden.

Nu ska vi ut på stan, klockan är 9 på morgonen.


Kommentarer
Postat av: Annica

Det låter som om ni har det jättebra. Själv har jag tillbringat två dagar i Helsingborg!

2009-06-16 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0