Auktioner är kul!

Såg en annons i tidningen idag att det skulle vara auktion i stan. Det var Kronans auktioner från Karlskrona som sålde fina möbler från olika firmor som gått i konkurs. Jag tänkte att det kunde vara en kul aktivitet och att komma utanför väggarna en dag när jag mådde bättre. Mamma följde med och vi skulle egentligen bara titta som det heter, men vi ropade in saker för 4875 kr tillsammans. Vi ska åka dit imorgon också, då skulle dom ta fram ännu fler möbler och då kanske vi hittar mer.


Alla varor ropades inte ut om det inte fanns någon som lämnat intresse. Vissa dyra soffgrupper i skinn som var värda runt 30 000 kunde man ropa in för 10 000.


Vi väntade tills i slutet innan vi berättade vad vi ville att dom skulle ta upp på scenen. Det innebar som ni ser på bilden att dom flesta åkt hem och vi kunde få det för utropspriset. Mamma ville ha en skänk i ek, en liknande finns på Jysk för 2800 kr och hon fick den för 1250. Sen fyndade hon en stor ekspegel för 375 kronor och t.o.m auktionsutroparen sa att det var så billigt så det gjorde ont i honom.


Dom här stolarna fick jag för 685 kr styck och köpte 4 stycken till mitt köksbord. Har kollat på nätet och dom kostar mellan 1000-1300 styck där, jag sparade ganska mycket. Har nämligen varit på jakt efter såna här och trodde inte jag kunde ropa in enbart stolar utan bord, men frågade och det gick. Mina gamla ekstolar vill mamma klä om sitsen på och sen kan hon ha dom. Köpte också en golvlampa för 500 kronor och det var heller ingen som bjöd emot. Inte pga att den var ful, utan att det knappt var några kvar i slutet, kanske 10 personer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0