Försäkringar är rätt bra ändå!

Efter att jag har mailat in bilderna på Celines ärr, så fick jag veta att dom bedömde det som "framträdande" och det är den lägsta graden. Det skulle innebära att hon får 3000 kr, men jag tyckte att det skulle bedömas som "klart framträdande" och då ville handläggaren se några fler bilder. Eventuellt kunde hon tänka sig att lägga sig mitt emellan dessa tariffer. Sen ringde jag också skolans försäkringsbolag där dom också har en olycksfallsförsäkring och det verkar funka bra det också. Hon började också snacka om 3 års preskribtionstid, men då sa jag vad dom andra hade sagt om 1 + 3  år och då sa hon inte emot. Så himla viktigt att vara påläst, annars kan man lätt bli omkullpratad.

Skolans bolag tog inte anmälan över telefon som bolag 1 gjorde. Dom skulle skicka blankett och ville ha journalkopia från läkarbesöket som dokumenterade skadan. Inte lika smidigt, men så länge som man kan efteranmäla så här långt fram i tiden får man ju vara mer än nöjd. Bolag 1 brydde sig heller inte om något "bevis" i form av läkarintyg, utan trodde på vad jag sa och gjorde hela anmälan åt mig, vilken service! Det enda jag alltså behövde göra var att maila in dessa foton.

Nu kanske ni som läser min blogg också börjar leta efter ärr som ni kan "tjäna pengar" på. :-) Jennifer har redan börjat planera att ramla med cykeln, men hon förstår inte riktigt vad det handlar om, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0