Besök i Stavanger centrum.

Idag blev en soft dag! Uppdraget går ut på att vi ska hjälpa Statoil-Hydro med att flytta över dokumentation mellan två olika databaser. Vi är fem konsulter från Sverige som har fått varsitt område och mitt heter Business IT. Vi fick sitta med varsin person som jobbar i Service desken och köra medlyssning. Det innebär att vi kopplade ihop två hörlurar och när en användare ringde in, så kunde jag höra båda, men det vara bara agentens mikrofon som var på. Alexander som jag satt med var både duktig och trevlig, dessutom förstod jag allt han sa. :-) Vi fick genomgång av deras ärendehanteringssystem, så att vi sen kan använda det till att lägga upp nya "entries".


Alexander "in action".

Efter lunchen, så hade vi inget att göra. Accesserna till deras system är inte klara ännu och då sa dom att vi kunde gå till hotellet om vi ville. Jag, Madde och Maria valde istället att ta bussen till Stavanger centrum som var ca 20 min från Statoils huvudkontor. 29 nkr kostade enkel biljett. Vi hittade till ett nytt köpcentrum och shoppade lite mer kläder och var tillbaka vid hotellet kl 17, skönt med lite vila.
Visste ni förresten att det första oljefältet i Nordsjön hittades 1969 utanför Stavanger.


Norges äldsta domkyrka


Maria och Madde


Gulliga hus vid hamnen.


Madde är så här glad!


Trästaden i Stavanger har rötter från 1700-talets slut och finns med på Unescos världsarvslista.


Nog dom fulaste husfärgerna jag sett?


Butiken sålde skatekläder, lite udda fasad bara. "Shit" står det överallt.


Denna gata var full av färgglada hus...


Nästan som Liseberg...


Oljemuseum, kanske blir ett besök där längre fram.

Kommentarer
Postat av: Annica

Museet var ju inte så där jätte färgglatt i alla fall!

2009-01-27 @ 18:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0