Gratis är gott!

I onsdags hade vi pokerkväll med jobbet, alltid lika trevligt, även om jag inte vann. Dock hade Robert lovat att om han vinner, så ska han bjuda mig på lunch på fredag (idag). Han infriade förväntningarna och vann omgång 2, så nu har jag något att se fram emot. Gratis lunch med trevligt sällskap!


Robert, Hans, Christoffer och Niklas.

Jag börjar få lite resfeber, mest för att packningen är så viktig, eftersom det är så dyrt i Norge och "köpkomplettera". Funderar på om jag ska ta med en kylväska med lite kött, så vi slipper handla sånt. Planet lyfter 20:05 med mellanlandning i Oslo och sen är vi framme i Stavanger 22:55.

Igår fick vi först besked om att kunden enbart betalar en hemresa i månaden och då blev vi alla tagna på sängen. Vi har ju tackat ja till detta i tron om att vi skulle få åka hem varje helg och så var det tydligen sagt också från vårt företag. Efter en del turbulens, så fick vi till slut JA på att flyga hem varje vecka. Jag kan förstå att kunden vill spara pengar genom att vi stannar kvar, bara flyget kostar över 7000 per vecka. Tänk att dom ska betala timpeng, resekostnader, traktamenten och hotell, blir ju hiskeliga summor för så lång tid, vi är ju ändå 5 personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0