Snus-kurir

Åkte med en trevlig taxichaufför till Sola flygplats och när han hörde att jag skulle komma upp på söndag igen, så frågade han om inte jag kunde köpa snus till honom, General kramsnus. Det är tydligen något som är väldigt eftertraktat i Norge. Jag hörde att 10 dosor på Landvetter kostar 218 svenska, men att det i Norge kostar 600 norska, alltså nästan 750 svenska!!! Jag lovade att göra detta och så ska han hämta mig på söndag vid 21-tiden. Fick hans telefonnummer och sånt ifall något händer på vägen. Fick tips att jag ska ta 300 norska av honom, så tjänar vi båda två på det. Jag tycker det mest är kul att hjälpa till med lite annorlunda saker.

Då jag kom hem tidigare idag än normalt, så hann jag med bra och viktiga saker. Bl.a ett möte på Jennifers skola och sen fick vi klippt oss hela familjen.

Viggo har varit så mysig hela kvällen, man kan inte få nog av honom helt enkelt. Köpte nya Escada-parfymen 100 ml till Celine och gissa en som blev lycklig! Jennifer har jag bara hunnit krama som hastigast, sen försvann hon med kompis.
Imorgon väntar Ullared med Celine, Anton och Jennifer, det ser jag fram emot. Tänk att gå där och jämföra priserna mot Norge, kommer kännas helkonstigt.


Sån här god efterrätt finns att köpa i kantinen på Statoil och är så gott.


Det här lilla planet flög oss hem idag. Samma färg som Ölvemarks Bussar.


Tidningen som delades ut på planet.. Ser ni texten? Hur plottrig som helst!


Vitt vin och en muffins serverades och var supergott. Solen lyser som en strålkastare.


Vy över Stavanger i bästa väder, visst är det fint?


Bergen kommer nästan direkt efter att vi har lyft.


Här syns Skagen i Danmark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0