Datorhaveri

För 2 år sen valde jag dumt nog att ta ett hem-pc-paket ovetandes om dom nya skattereglerna som sen kom.  Det är knappt ett år kvar att betala på den och jag vågar knappt tänka på hur mycket jag förlorat jämfört med att betala den själv.
Det är en bärbar HP, som jag knappt använder, sitter hellre vid min stationära som är kopplad till plasman, så jag kan se film m.m. Celine har en Acer bärbar och den har haft en korrupt webläsare som inte gick att ominstallera, utan man var tvungen att ominstallera hela datorn, vilket jag har hunnit med idag. Jag flyttade alla hennes filer som skulle sparas till d-partitionen och formaterade C:, men när jag var klar, så fanns inget på D:!! Jag var jätteorolig att hon skulle bli helt förstörd av att mamma sopat "hela hennes liv", men konstigt nog tog hon det bra. Pust.

Hon har använt min HP-bärbara under veckan och när jag kom hem igår, så visade det sig att den gått sönder. Den startar bara fläktar och piper en lång och två korta. Jag har kollat upp vad det betyder och det är tydligen trasigt grafikkort/moderkort, så nu blir det till att ringa supporten. NU är jag glad att det är en hem-pc!  Då slipper jag betala! Jag ska passa på att skicka in min externa hårddisk samtidigt, som aldrig har funkat, men då jag inte har haft behov av den har jag inte orkat ringa.

Kan inte riktigt hålla med resultatet i kvällens melodifestival, men tur att man inte bryr sig om det längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0