"Drama" i bilkön

Shoppingdag! Jennifer var sjuk, så det blev jag, Celine och hennes kompis Maria som åkte till Nordstan för att inhandla lite nya kläder och skor inför skolstarten imorgon.

Dessvärre så satt vi nog i bilköer minst en halvtimma och det var hur segt som helst. Studerade bilister som gör vad som helst för att komma före alla andra. Först såg vi en massa som körde i högerfilen fast den bara är till för dom som ska svänga av från E20 och sen tränga sin in längst fram eller varför inte använda bussfilen och göra samma sak? Jag blev jätteirriterad och vägrade släppa in en enda. 

En tant hade gett sig sjutton på att klämma in sin lilla bil framför min och när hon insåg att det inte gick, så tryckte hon ner rutan för att ta en diskussion, men det hade hon inget för och sen gjorde hon tecken som att jag var dum i huvudet, men det var ju snarare hon som var det. Bilen framför (den silverfärgade Opeln) blev också irriterad på alla idioter och när en försökte tränga sig före dom, så öppnade mannen i passagersätet dörren och pekade finger och spottade mot gubbens bil. Har ju läst om folk som blivit skjutna i trafiken när folk blir arga, det får man ju ändå säga är att överdriva. Dock hade det ju kunnat ligga en spikmatta i vägen eller nåt, så dom åtminstone hade fått sig en läxa. Det ska aldrig löna sig att fuska. ;-)

Det blev 3,5 timmars shopping och Camilla mötte upp en timma och sa hej. Jag köpte en skinnjacka till Jennifer, massa linnen på Cubus och sen fyndade jag skor på Nilsons. Hittade 5 par skor som hade 70 % rabatt, 3 till Jennifer och 2 till mig. Alla tre paren passade henne också när vi kom hem och hon blev så glad! Hon har gått i ett av dom inne hela kvällen.


Dagens skoskörd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0