Spårvagnskaos

Vilket härligt väder det var idag, så underbart med sol och värme. Jag var nog sist kvar på kontoret idag och tog spårvagnen in till centralen. När vi kom till Korssvägen, så fick vi meddelandet att en spårvagn hade spårat ur vid Brunnsparken och att det var fullständigt kaos i trafiken. När vi passerade Ullevi, så blev det helt stopp, precis alla spårvagnar och bussar skulle fram på samma ställe, alltså runt centralen.


Vår förare var inte så smart, för hon körde fram för långt och blockerade hela vägen för bilarna också.


Många spårvagnar i kö från Ullevi till Brunnsparken.


Som tur var blev vi avsläppta och kunde gå resten i det fina vädret.

Spontant gick jag in i Nordstan och shoppade ett par nya skor och en fin top! Det är alltid lättast att hitta grejor när man inte planerat shoppingen. Nu kollar jag på "Diagnos okänd" på Tv3, kul att se när dom försöker hitta rätt diagnos. Jag googlar alltid själv när jag eller barnen blir sjuka och man lär sig massor, så jag är också med som hemmadoktor med mina idéer samtidigt som jag tittar på programmet, haha.

Celine har ju en väldigt jobbig pollenallergi och tycker inte att hennes allergimedicin hjälper när pollenhalten är som värst. Nu har läkaren ordinerat att hon ska ta Betapren, alltså kortison, men bara 3 dagar max 3 ggr per säsong. Man ska ju vara försiktig med kortison, men det skulle inte vara någon fara om man tar så få dagar. På lördag ska hon till Liseberg och då kan det vara bra att testa första kuren, så hon kan ha kul utan alla besvär. Det är ju rätt mycket grönska i den parken.


Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan! Kom nästan nyss hem och det var det korta testet. Jag mår alltid så himla dåligt efter jag gjort det, blir trött och får huvudvärk! Usch!! Jag har varit sjuk länge och haft en massa konstiga symtom! Men nu får vi se vad synachtentestet visar denna gången och jag har även fått en remiss till en ny MR-röntgen...igen! Skönt att höra att du blivit frisk!!!

Kram

2009-04-30 @ 16:30:36
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja mitt blodtryck sjönk också! Jag svimmade senare på kvällen och har varit oerhört trött ända sen testet gjordes!

2009-05-01 @ 22:06:49
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0