Bokmässa idag, Sahlgrenska imorgon

Igår pratade jag med min nya läkare och hon fixade att jag får läggas in redan imorgon och få mina problem utredda. Jag ska vara på Sahlgrenska redan 07:50 och beroende på hur jag svarar på första testet så får jag antingen åka hem senare samma dag eller så får jag stanna tills på söndag. Jag måste packa med böcker, så jag står ut ifall det blir tre dagar. Jag är så nöjd att äntligen få detta utrett och om det går bra, så slipper jag äta mer kortison efter helgen, håll tummarna!

Bäddade med nya lakan i min säng igår, dom som jag skrev var lite hårda efter tvätten, men dom var både fina och sköna!



Idag pallrade jag mig iväg till bokmässan i Gbg och det gick faktiskt riktigt bra. Behövde komma utanför dörren, har varit inne typ i två veckor. Mötte Wicki vid kassan och fick min biljett (Tack!) och sen kollade jag in den "scen" som hon hade stajlat åt Tv4 som direktsände programmet "Efter 10" med Malou Von Sivers. Då jag visste att Wickis dotter med klasskompisar skulle vara med i sändningen och lyssna på Lennart Hellsing, så satte jag det på inspelning innan jag åkte. Nu när jag tittar på programmet, så ser jag att man kan skymta mig i sändning när jag ansluter till Wicki o barnen. Wicki syntes flera gånger och hon är inte heller medveten om att hon filmas i bakgrunden, haha.

 
Malou intervjuar Sören Olsson i "Efter 10".

Gjorde ganska många fynd på bokmässan. Köpte nya inplastade ljudböcker för 50 kr styck och på Bokia kostar dom 269 kr/styck. :-) Hittade ett litet lexikon för 10 kr, perfekt att ha med på resan. Köpte pocket med Katarina Wennstam, Denise Rudberg, Dan Brown. Tiden gick väldigt fort därinne och det var perfekt att gå där själv. Jag skulle gärna köpt en ny bok som heter "Infiltratören", men det får vänta, nu har jag en hel del som måste läsas först. Så himla mysigt att gå där på mässan bland en massa folk som delar ens intresse att läsa.

Köpte också en ny matta till vardagsrummet, den enda mattan som finns i lägenheten. Viggo spydde ner den andra och den blev aldrig ren, så det blev en ny! Nu har jag satt upp en grind, så han inte kan vara i vardagsrummet och det borde jag tänkt på tidigare, så skönt. Nu kan han ändå "vara med", då han ligger i hallen och ser oss ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0