Rapport från sjukhuset.

Har fått låna dator på en expedition här på sjukhuset. :-)
Mina provsvar visar inte det som förväntades. Igår när jag kom hit, så var startvärdet under 10, sen efter 8 timmars dropp, så var det 270. Imorse var det 110 innan min injektion och enligt läkaren så visar det inte den förväntade reaktion från binjurarna, så han menade på att jag kanske får vara kvar här lite längre. Imorgon får jag svar på dagens behandling, provet togs kl 16 idag och då hoppas jag att den är över 300 iaf. Han som har hand om mig här och gör testerna säger att alla andra brukar svara fint och ligga över 700 efter droppet och att jag är ovanlig. Ska också få min sista planerade injektion imorgon, men det lät redan nu som att dom planerar att förlänga stimuleringen.
Jag är ändå på en avdelning som ska vara inriktade på endokrinologi, men ändå bara en enda som kan svara vad mina provsvar betyder, lite konstigt tycker jag. Imorgon är det storrond och då kommer förhoppningsvis en överläkare som har koll på läget. :-)
Jag delar rum med två äldre gubbar som låter i sömnen och vill sova med både lampa och radio på, störande. Sov dåligt inatt, personalen springer in hela tiden och ska kolla blodtryck, puls på antingen mig eller dom andra. Jag har väldigt dåligt blodtryck, så man är väldigt stilla, idag var trycket 90/60. Har köpt korsordstidningar och det är riktigt kul att lösa nu när det var så länge sen. Har läst ut Marie Jungstedts "Den döende dandyn" och börjat på en bok som handlar om en kvinna som förlorar sin man och två barn i Tsunamin, den är sorgsen. 
Personalen är bra här och förutom mig och en till tjej så är det bara äldre patienter. Något som är väldigt bra är maten, fantastiskt god. Ikväll var det ris och mexikansk köttfärsgryta, mums!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan! Hittade din blogg när jag googlade synachtentest. Ska in för mitt fjärde test i morgon, ligger liksom du på extremt låga kortisolvärden 5 och 14 var mina värden senast. Ville mest fråga dig om du fick veta vad som orsakade din sjukdom och om du blev frisk?

Kram

Therese

2009-04-29 @ 22:17:14
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0