Ny tapet i hallen!

Idag fick äntligen hjälp med att få upp tapeten i hallen, den har legat och väntat flera månader. När man inte kan tapetsera själv. så får man snällt vänta.  Den här tapeten var dyr (enligt mig) och därför gjorde jag bara ett nytt hörn i hallen, så det räckte med endast en rulle. Tanken var att den skulle matcha min röda ytterdörr och jag är jättenöjd. Resten av hallarna har jag målat i vitt.




Min bruna fondvägg i vardagsrummet blev också klar, där hade det ju fattats en liten bit fram tills nu och jag kan nu äntligen få bort tapetbordet från mitt sovrum. När jag har fått upp min nya vita spegel så ska jag visa bild här på bloggen.

Min hand är bättre och bättre, men den gör ont i vridlägen, såsom när jag ska ät och föra gaffeln till munnen. Sen gör det ganska ont att skriva på datorn också, så det får man göra lite i taget. Provade att cykla idag till Jennifers skola på utvecklingssamtal och det gick ganska bra. Svårast var att börja cykla och även hoppa av.

Ikväll har jag lagat spaghetti och köttfärsås, det var länge sen vi åt just den rätten och det var supergott! Jennifer klagar på att jag alltid lagar potatis, men det är ju så gott och man kan göra så många olika varinter. Häromdagen gjorde jag fläskkotlett, stekt potatis och kebabsås, inte direkt nyttigt, men vad gott.




Hann också med att byta lakan i Jennifers säng och till helt nya jag köpte häromdagen. Jag älskar att köpa nya lakan och dessa var av superskön kvalité. När man tvättat dom så var dom inte alls så skynkliga som många andra lakan blir. Köpte också nya (annan sort) till min säng, men har inte hunnit byta ännu. Tyvärr kändes dom lite hårda efter tvätten, så vi får väl se hur dom känns att sova i.

Kommentarer
Postat av: Annica

Vad skönt att handen känns bättre! Whinnie håller på att bli tjockare och tjockare medan Whicky håller på att tappa sin päls och ser ut som en nakenhund snart. Det är som att vara ute och gå med Helan och Halvan!



Annica

2008-09-16 @ 06:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0