Godisbutik utbränd

För ett tag sen lyssnade jag på Radio Rix och där hade dom en efterlysning på en kille som enligt uppgift jobbade 
som värd på tåget mellan Skövde och Göteborg. Titti beskrev hans egenskaper och jag visste direkt vem dom menade. Tydligen hade dom gått ut med den riktiga efterlysningen ett tag innan, för nu handlade det om att dom fortfarande inte visste vem han var. Eftersom jag åker det tåget ganska ofta och har lagt märke till denna söta, otroligt trevliga kille som är ett perfekt ansikte utåt för SJ, så var det ganska kul att man visste vem han var. Sen var ju jag sjukskriven och har inte sett honom, men imorse var han på tåget. När han kom förbi och skulle kolla mitt periodkort, så sa jag:
-Du vet väl att dom efterlyste dig i radion va?
Han sken upp och sa: -Ja och dom hittade mig också! Sen sätter han sig vid mig och fortsätter: - Det var en tjej på 31 år från Alingsås som hade ringt till radion.
-Jasså, blev det någon dejt då, frågar jag.
- Ja, det blev det faktiskt. Vi var ute och fikade och promenerade.
-Följde dom upp det i radion sen då?
-Nej, det var jag som skulle ringa, men jag har inte gjort det. Men vad bonnig jag lät på radion!
-Ja, men det gör du i verkligheten också, sa jag och flinade.
-Jag som tycker det är lite charmigt, säger han.
Sen var det dags för han att gå vidare, men det var lite kul prat.

Kom till jobbet och skulle gå och köpa macka i den lilla butik som finns precis utanför och när jag går av bussen och ser bort mot affären så möts jag av det här. Bilden är från tidningen och är tagen i natt, så brandmännen var inte där på morgonen och affären var alldeles svart av aska och sot. Hörde ryktas om att den var anlagd och det förvånar mig inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0