Viggo gör framsteg

Ringde veterinärkliniken nu för att kolla när vi ska ta Viggos stygn. Veterinären sa i torsdags när vi var där att man tar dom efter 7-10 dagar, men nu säger hon i receptionen 10-12 dagar. Varför får man så olika besked beroende på vem man frågar, så är det rätt ofta tycker jag. Bättre att inte ta dom för tidigt, så det får bli på måndag helt enkelt. Han får allt stå ut lite till i sin fula tratt. :-) Nu går det bättre med mat och promenader, så det ska nog gå bra. Han äter själv ur sina skålar, han har lärt sig att tratten inte är farlig och han går mer normalt ute = skönt!
Han har ju några trappor att springa uppför i vår trappuppgång och i början förstod han inte att han måste lyfta på huvudet för att inte tratten ska ta emot, såg lite kul ut. Måste vara rätt förvirrande att springa in i väggar och trappsteg hela tiden utan att förstå varför.



Här har han rusat upp före mig och lägger sig kaxigt och väntar som att jag är jätteseg, vilket jag var. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0